Pracujesz w marketingu i chciałbyś się rozwijać? Rozważ naukę programowania, bowiem jest ono jedną z kluczowych umiejętności nadchodzących lat.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że w pewnym momencie nastąpił cyfrowy boom, a my jesteśmy bombardowani nowymi technologiami, które wyrastają jak grzyby po deszczu. Tego pędu nie da się już zatrzymać. Co chwilę pojawiają się nowe aplikacje, systemy i rozwiązania, a Ci, którzy nie nadążają, stają się cyfrowymi analfabetami. Ten trend dotyczy także marketingu, zwłaszcza internetowego.

Znajomość jednego z języków programowania jest obecnie równie cenna,  jak znajomość języków obcych, a nauka kodowania nie tylko wspomaga logiczne myślenie, ale także rozwija kreatywność. Dodatkowo, ucząc się szukania właściwych rozwiązań, uczymy się też zaradności i porządkowania własnych myśli.

Na początek marketingowcy powinni zainteresować się nauką HTML-a, CSS-a i języka JavScript. Są to podstawy, których można się oczywiście nauczyć samemu, chociaż przy założeniu, że zajmie to sporo czasu. Można też skorzystać z krótkich, intensywnych kursów, podczas których pierwsze rezultaty przychodzą już po około tygodniu nauki. Dlatego szczególnie polecamy kurs HTML-a i CSS-a oraz kurs JavaScript. Każdy z nich to potężny zastrzyk wiedzy i nowych umiejętności, które można od razu wykorzystać w praktyce.

Do czego przydadzą Ci się umiejętności kodowania?

Mailingi i newslettery

Bardzo często programiści nie mają czasu na to, by tworzyć mailingi czy newslettery. Wtedy spada to na specjalistów od marketingu i warto, by wiedzieli oni coś więcej niż tylko to, jak obsłużyć program do masowej wysyłki.

Landing page

Nasze usługi i produkty wciąż ewoluują, więc umiejętność tworzenia profesjonalnego landing page’a staje się powoli nieodzowna. Oczywiście, tak jak w przypadku mailingu czy newslettera, tak i tutaj mamy szeroki wybór programów i aplikacji ułatwiających nam to zadanie, ale jeśli poważnie podchodzimy do swoich obowiązków, umiejętność wprowadzania zmian w kodzie może nam się bardzo przydać.

Tworzenie stron www

Osoby, które wciągną się w naukę programowania, szybko mogą zacząć tworzyć proste strony, a co za tym idzie – staną się naprawdę atrakcyjne dla pracodawców. Jeśli zdecydują się pozostać w branży marketingowej, ich CV będzie stanowić prawdziwą perełkę wśród stosu identycznych życiorysów. Jeśli zaś postanowią zmienić zawód, bez problemu znajdą pracę np. jako młodszy programista.

Grywalizacja

To nowy trend w marketingu, który prawdopodobnie zagości w nim na dłużej. Grywalizacja polega na wplataniu w akcje reklamowe pewnych elementów z gier komputerowych, takich jak rozwijanie wirtualnych postaci, zdobywanie punktów i odznaczeń. To szerokie pole do popisu dla specjalistów ds. marketingu – także z programistycznego punktu widzenia.